fantasy1.jpgfantasy2.jpgfantasy3.jpg

Dyspozytyw a gry komputerowe (15.11.2012)

Pojęcie "dyspozytywu" pochodzi z prac Michela Foucaulta publikowanych w połowie lat 70., skąd wkrótce zostało przeniesione w kontekst filmowy i medialny. Czym jest ów tajemniczy dyspozytyw i jak się ma do problematyki gier komputerowych?

 

Zanim odpowiemy na to pytanie, postaramy się zastanowić nad prostym wydawałoby się zagadnieniem, a mianowicie: czym różni się doświadczenie grania na sklepowej konsoli udostępnionej w przestrzeni publicznej od grania w zaciszu własnego pokoju?

Czy jesteśmy w stanie zanurzyć się w świecie gry bez względu na otoczenie i rodzaj sprzętu, którym dysponujemy? Czy konieczne jest spełnienie określonych warunków, by poczuć charakterystyczną atmosferę wywoływaną przez niektóre produkcje? Na kolejnym spotkaniu KNBG będziemy dyskutować na temat ogółu zasad składających się na odbiór gier i procesu, jakim jest uczestniczenie w świecie wykreowanym przez to medium. Spróbujemy zastanowić się nad użytecznością terminologii Foucaulta w odniesieniu do gier komputerowych. Zachęcamy do wspólnej dyskusji.

Spotkanie poprowadzi: Dominika Staszenko


Czas: 15.11.2012, godz. 15:30

Miejsce: ul. Franciszkańska 1/5 (Pałac Biedermanna), s. 7 (I p.)

Koło Naukowe Badaczy Gier | Uniwersytet Łódzki © 2011-12