fantasy1.jpgfantasy2.jpgfantasy3.jpg

Konferencja Kultura Gier Komputerowych (18-19.05.2013)

Prof. Piotr Sitarski (Fot. Media Desk)

 

Już pojutrze rozpoczyna się organizowana przez Koło Naukowe Badaczy Gier konferencja naukowa dla młodych badaczy - Kultura Gier Komputerowych. Wydarzenie rozpocznie się od wykładu inauguracyjnego prof. Piotra Sitarskiego (Instytut Kultury Współczesnej, UŁ), który 11 lat temu organizował pierwszą w Łodzi - i jedną z pierwszych w Europie - konferencję o grach komputerowych. 

Konferencja będzie miała miejsce w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym UŁ, a także w przylegającym Instytucie Filozofii UŁ, które są zlokalizowane przy ul. Kopcińskiego 16/18 (Łódź).

Program konferencji w formacie PDF do wydruku jest do pobrania tutaj.

 

18 maja, sobota

SALA 1

09:00-09:15

Uroczyste powitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji

09:15-10:00

Wykład inauguracyjny

Piotr Sitarski – Badanie gier komputerowych jako dyscyplina naukowa.

 

Prowadzący: Piotr Sitarski

10:00-10:20

Sonia Fizek – Model badania postaci grywalnej w grach typu CRPG – Pivoting the Player

10:20-10:40

Adam Olczyk- „Your character has been robbed. Do you want to sue the other player?”. Polskie prawo karne a „kradzież” przedmiotu w grze komputerowej.

10:40-11:00

Wojciech Jaworski – Rozwój elektronicznej rozrywki w Korei Południowej. Wpływ zjawiska na społeczeństwo.

11:00-11:20

Maria B. Garda – Ulotne bity – gry komputerowe jako dziedzictwo kulturowe.

11:20-11:50

Dyskusja

11:50-12:05

Przerwa kawowa

 

Gry jako reprezentacja | Prowadząca: Sonia Fizek

12:05-12:25

Marcin M. Chojnacki – Flâneur w piaskownicy – o doświadczeniu nawigowalnej przestrzeni w grach komputerowych.

12:25-12:45

Grzegorz Zyzik – Maksymalne przyśpieszenie. Speedrun.

12:45-13:05

Piotr Sterczewski – Gra w utratę kontroli. Słaba podmiotowość, kwestionowanie racjonalności i problematyzowanie utożsamienia w narracyjnych grach komputerowych.

13:05-13:25

Adam Podlewski – Wyobraźnia technologiczna, technologia wyobraźni. Przedstawienie techniki i nauki w grach komputerowych.

13:25-13:55

Dyskusja

13:55-15:20

Przerwa obiadowa

SALA 1

SALA 2

 

Gry i gender

Prowadząca: Dominika Staszenko

Narracyjność w grach

Prowadząca: Katarzyna Prajzner

15:20-15:40

Magdalena Cielecka – Brzemię interaktywności – erotyka i seksualność w grach komputerowych

Michał Wolski – W stronę wirtualnych narracji. Mechanizmy adaptacji gier RPG na cRPG na przykładzie Knights of the Old Republic i Vampire: the Masquerade – Bloodlines.

15:40-16:00

Aleksandra Pietrzyk – Gry wideo jako narzędzie komunikacji, integracji i edukacji społecznej – Dys4ia Anny Anthropy.

Marcin Petrowicz – Przypomnienie sporu, który nigdy nie miał miejsca. Czyli narratologia, ludologia i proceduralizm w badaniu gier.

16:00-16:20

Mateusz Kowalski – Chłopak czy dziewczyna? Analiza wybranych bohaterów gier komputerowych.

Adam Flamma – Gry wideo jako twór fabularny – fakty i problemy badawcze.

16:20-16:40

Dyskusja

16:40-16:55

Przerwa kawowa

 

SALA 1

SALA 2

 

 

Rola nawiązań w grach

Prowadzący: Marcin M. Chojnacki

Gry kształtujące gracza

Prowadząca: Maria B. Garda

16:55-17:15

Dominika Staszenko – Motyw yūrei w japońskich grach komputerowych.

Michał Jakubowski – Sim Fun Y – pomiędzy realizmem a przyjemnością. Dlaczego symulacyjne gry decyzyjne powinny przygotować się na nowe pokolenie.

17:15-17:35

Michał Szymański – Gra komputerowa jako zjawisko „kultowe” – przyczyny i przejawy zjawiska na przykładzie „Heroes of Might and Magic III”.

Elżbieta Sanecka – Gamifikacja w edukacji w perspektywie psychologicznej.

 

17:35-17:55

Tomasz Szczęsny – Sposoby funkcjonowania odniesień intertekstualnych w grze Call of Juarez.

Helena Sygnet – Gry komputerowe w procesie zdobywania wiedzy o świecie antycznym.

17:55-18:15

Dyskusja

20:00

Spotkanie integracyjne – Niebostan, ul. Piotrkowska 17

 

                                                                                                                                                         

19 maja (niedziela)

SALA 1

Poszukiwanie nowych form wyrazu | Prowadzący: Kamil Jędrasiak

10:00-10:20

Marta Majorek, Marta du Vall – Nowy wymiar RPG (role-playing game). Ingress jako przykład gry opartej na crowdsourcingu i  beta testach.

10:20-10:40

Agnieszka Przybyszewska - Zagrać w literaturę. Playable literature – historia (nie)jednego przypadku.

10:40-11:00

Robert Dudziński - Pokazać niewyrażalną grozę. Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata jako przykład adaptacji literatury na język gier komputerowych.

11:00-11:20

Dyskusja

11:20-11:35

Przerwa kawowa

 

Gry wobec sztuki | Prowadząca: Agnieszka Przybyszewska

11:35-11:55

Kamil Jędrasiak - Sztuka w grach, gry w sztuce – artyzm a wirtualna rozrywka.

11:55-12:15

Krzysztof M. Maj - Stworzenie świata jako gałąź sztuki. O istocie światotwórstwa w grach komputerowych.

12:15-12:35

Damian Kalitan - Wykorzystanie mitów w grach komputerowych.

12:35-12:55

Dyskusja

12:55-13:10

Przerwa kawowa

 

Adaptacje | Prowadzący: Michał Jakubowski

13:10-13:30

Jakub Kłeczek - Lokacje teatralne w cyfrowych grach fabularnych jako przyczynek do refleksji nad remediacją teatru, w obrębie gier komputerowych.

13:30-13:50

Mateusz Felczak – Na małym i dużym ekranie. Gry komputerowe w relacji telewizyjnej.

13:50-14:10

Łukasz Kucharski - Najgorętszy romans w historii rozrywki – gry wideo i film.

14:10-14:30

Dyskusja

14:30

Zakończenie konferencji

 

Koło Naukowe Badaczy Gier | Uniwersytet Łódzki © 2011-12