fantasy1.jpgfantasy2.jpgfantasy3.jpg

Grakademia III (26-27.10.2013)


 

W tym roku złota polska jesień wyjątkowo obrodziła w wydarzenia growe, a w ten weekend dwa z nich odbywają się w Łodzi. Jak pisaliśmy wcześniej, już jutro impreza miejska - Łódź Game Summit. Natomiast dzień później rozpoczyna się kolejna, tym razem dwudniowa - Grakadamia. Nasze Koło jest dumnym partnerem tej ambitnej inicjatywy od samego początku. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z programem, w którym odnajdziecie w niedzielę naszą osobną sekcję.

Tradycyjnie Grakademia składa się z dwóch części: strefy freeplay, która rozgrywa się na terenie Arena Laser Games, oraz prelekcji, które będą mieć miejsce zarówno w Arena Laser Games, jak i w Muzeum Sztuki Nowoczesnej MS2. Obydwie lokalizacje znajdują się na terenie łódzkiej Manufaktury. 

Poniżej prezentujemy Wam szczegółowy program. Pragniemy zwrócić Waszą uwagę na sobotnie wystąpienia naszych kolegów, badaczy gier z Uniwersytetu Warszawskiego (Piotr Kubiński) i zrzeszonych wokół Jawnych Snów (dr Paweł Schreiber, Piotr Sterczewski). Z pewnością bardzo interesująca będzie także prezentacja Michała Staniszewskiego ze Studio Plastic,  stałego gościa łódzkich imprez groznawczych. Z kolei w niedzielę polecamy gorąco, super gorące wystąpienie współtwórców SUPERHOT - Łukasza Spierewki i Jakuba Ziembińskiego. Jak również, znanego Wam być może ze Zjazdu Twórców Gier - Tomasza Kaczmarka, oraz jednego z redaktorów 1ndieworld - Dominika Głowackiego. Nie zapomnijcie także odwiedzić naszych prezentacji, które zostały zebrane w osobnym bloku - niedziela, godz. 13:00 - 14:30. Koło Naukowe Badaczy Gier UŁ będą reprezentować: Maria B. Garda, Kamil Jędrasiak i Konrad Krawczyk.

 

Program części konferencyjnej Grakademii:

Sobota 26.10.2013
godz. Prelekcja

11:00 Piotr Kubiński (UW)- Emersja, czyli parę słów o łamaniu przyzwyczajeń.

11:30 Jacek Jankowski (nk.pl) - Jak zarabiać na grach społecznościowych?

12:00 Paweł Schreiber (Jawne Sny) - Jeśli nie film, to co?

12:30 - 13:00 - Przerwa

13:00 Piotr Berliński (StartMoney), Piotr Babieno (Freeky Games) - Freeky Games - przykład spółki produkującej gry, która wprowadza na rynek nowy produkt przy współpracy z inwestorem – Funduszem StartMoney.

13:30 Adam Saczko (CD-Action) - Idealny recenzent, czyli ja.

14:00 Piotr Sterczewski (Jawne Sny) - Zabij terrorystę, zbuduj imperium, obniż podatki. Kilka uwag o związkach gier i ideologii.

14:30 - 15:30 - Przerwa obiadowa

15:30 Maciej Butscher - Digital Entertainment Cluster w Krakowie

16:00 Michał Tuszowski (Klub Graczy Marauder) - Gry bitewne - z czym to się je? WH40k, WFB, PG i inne.

16:30 Michał Staniszewski (Plastic) - Krótkie i burzliwe małżeństwo demosceny i gamedevu - czyli kto, z kim i dlaczego?

17:00 - 17:15 - Przerwa

17:15 - 18:30 Panel dyskusyjny: Kompetencje gracza - czego uczą i wymagają od nas gry? Jak znajomość kultury popularnej, sztuki oraz mediów wpływa na nasz odbiór elektronicznej rozrywki.

Niedziela 27.10.2013
godz. Prelekcja

11:00 Dominik Głowacki (1ndie World) - Tematy obyczajowe i familijne w grach wideo

11:30 Shadow Cube - Indyk na trzydzieści osób, czyli o tym jak studenci na RPG-a się porwali.

12:00 Łukasz Spierewka, Jakub Ziembiński (SUPERHOT) - Game jamy. Co masz robić 2 lata, zrób w 2 dni.

12:30 - 13:00 - Przerwa

13:00 Konrad Krawczyk (KNBG) - Przebój czy niewypał, co decyduje o sukcesie lub porażce gier komputerowych?

13:30 Maria B. Garda (KNBG) - Nostalgia i gry komputerowe

14:00 Kamil Jędrasiak (KNBG) - Sabotażysta Michaël Samyn – czyli o tym, jak niegry działają na szkodę całej branży.

14:30 - 15:30 - Przerwa obiadowa

15:30 Magdalena Mazur-Milewska (Akadamia Free2Play), Agata Bieńko (Ten Square Games) - Akademia Free2Play, czyli game design dla każdego (liczby, cel, rezultaty).

16:00 Tomasz Kaczmarek (ZTG) - Co może być uważane za udane użycie "formy" komiksu w grach wideo?

16:30 Tomasz Drabik (Save Project) - Rola przemocy i kontrowersji w grach - gratyfikacja czy narracja?

17:00 - 17:15 - Przerwa

17:15 - 18:30 Panel dyskusyjny: Edukacja growa, czyli o młodych twórcach, badaczach i krytykach gier komputerowych.

Koło Naukowe Badaczy Gier | Uniwersytet Łódzki © 2011-12