fantasy1.jpgfantasy2.jpgfantasy3.jpg

Game Art Panel 2

GAME ART PANEL 2

Zapraszamy po raz drugi na Game Art Panel, organizowany wspólnie z Ms Cafe.

Czekamy na wszystkich zwolenników gier wideo (przeciwników również). Nasze spotkanie będzie miało charakter akademicko-rozrywkowy.

Wraz z naszymi gośćmi otwieramy dyskusje o grach w przestrzeni związanej ze sztuką. Przy najlepszej kawie w mieście :)

 

PROGRAM

Gry hipertekstowe a samoświadomość medium
Dominika Staszenko, Marcin Chojnacki

Gry wideo na stałe weszły do mainstreamu kultury popularnej, warto więc zastanowić się nad tym, jak wyglądał ich rozwój pod kątem relacji z innymi mediami, a także jak zaczęły wpływać same na siebie. Easter eggi, parodie, intertekstualizm oraz autotematyzm to pojęcia związane z samoświadomością medium. Najpełniej jednak przejawia się ona w grach hipertekstowych, które staną się głównym tematem tego wystąpienia.


Rola gier w kształtowaniu współczesnej kultury
Kamil Jędrasiak

Gry komputerowe na dobre zagościły we współczesnym pejzażu medialnym i stały się istotną częścią dzisiejszego przemysłu rozrywkowego oraz kultury. Gry nie tylko jednak czerpią z innych mediów, ale też wpływają na nie, podobnie jak wpływają na rozmaite aspekty życia kulturowego (modele produkcji, dystrybucji, narracji, zachowania społeczne, gratyfikacja etc.). Wystąpienie to stanowić będzie ogólne omówienie i przegląd przykładowych realizacji tych tendencji. Przedmiotem refleksji będą głównie intermedialność, remediacja, remiks, gryfikacja/gamifikacja i grywalizacja. Gry kształtują nasz świat i warto wiedzieć, na jak wielką skalę tego dokonują.


Brutalność okiełznana - dygresja o stanie krwi w grach
Maciej Kruk

Do czasu aż zaczęto otwarcie mówić o grach jako o nowej formie sztuki, medium to często było na językach jako szkodliwe - głównie przez ogrom przemocy. Sceny drastyczne w grach to codzienność, krew leje się strumieniami i mimo poszerzenia grona odbiorców, brutalność zdaje się narastać. Przytaczając obecną sytuację przemocy w grach. spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytania: jak dorastają gry? Czy dorastanie to powinno być tożsame z polityczną poprawnością? Czy gry to wciąż wygodny kozioł ofiarny dla medialnej machiny i ochrony młodocianej wrażliwości?


Gry wideo w przestrzeni muzealnej
Sonia Fizek

Kontemplowanie sztuki ze świata gier w muzeach wciąż nie należy do powszechnych zjawisk, ale wydaje się, że nowa era uznania dla sztuki cyfrowej stoi u progu sukcesu. W swojej prezentacji połączę te dwa pozornie odrębne światy i pokażę w jaki sposób gry komputerowe przekroczyły wirtualną barierę i wypełniły przestrzeń muzealną. Wspomnę o kilku wydarzeniach artystycznych, między innymi o wystawach „Games – Computerspiele von KünstlerInnen” , „Into the Pixel” oraz „The Video Game Art Show” . Przyjrzę się także kilku najciekawszym obrazom oraz przykładom concept artu z albumu dołączonego do kolekcjonerskiej wersji gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" (CD Projekt 2011).

 

Koło Naukowe Badaczy Gier | Uniwersytet Łódzki © 2011-12